Od přátel ke klientům. Cestovka s chutí vína

Kostarika, Gruzie, Jižní Morava. Vinařská putování se zážitky na celý život a za zajímavé ceny. Jak „se dělá cestovka“ specializovaná na cestování za vínem? Tahle se zrodila z nadšení mladých společníků, kteří se neváhali podělit o svůj příběh. 

Kdo touží po zájezdu za vínem a vinaři, jimž může věřit, zároveň bez starostí, pohodlně, na míru, bez ztráty času s plánováním cesty a ubytování, organizaci a zajištění všeho potřebného, má dnes i jiné možnosti než hledat v nabídkách klasických cestovních kanceláří. Vznikají totiž zajímavé malé cestovky, jejichž šéfové neřeší nad excelovou tabulkou, jak na klientech co nejvíc vydělat, ale snaží se ostatním zprostředkovat zážitky a služby za férové ceny, jaké baví je samotné.

Jak to všechno začalo

„Jednoho večera, po návratu z Jižní Moravy, jsme se sešli u kamaráda a nad skleničkou dobrého vína přemýšleli, jakým směrem bychom chtěli, aby se dál ubíraly naše životy. Do čeho se vrhnout, kam se posunout? Slávek byl čerstvým nositelem titulu inženýr ekonomie, já měl zajímavé místo jako IT specialista, dobře placené a ve skvělém kolektivu, přesto jsem měl pocit, že to pořád není to pravé, co bych chtěl od života,“ vypráví Jan Koudela, jeden ze zakladatelů mnichovické cestovní kanceláře CHEKO TRAVEL.  

„Když toho večera můj kamarád doléval z láhve vína, kterou si pravidelně vozí z oblíbeného vinného sklípku Jiřího Kunce z jihomoravských Hustopečí, přišla mu zpráva. Byla od známého, který nám spolu s přítelkyní děkoval za skvělý víkend, který strávili s námi a dalšími přáteli na Jižní Moravě. A v ten moment nás napadlo, že by nebylo špatné organizovat zájezdy za nejlepšími víny tohoto vinařského regionu. To byl vlastně první impuls, kdy jsme se rozhodli založit cestovní kancelář,“ vzpomíná Koudela. Spolu se Slávkem Kučerou pak podnikli první kroky k tomu, aby mohli původní hobby změnit v konkrétní podnikání.  

Cestování je totiž bavilo už dlouho, původně jezdili ve třech, ve čtyřech, pak jich bylo kolem deseti, nabalili se další známí, najednou jich jezdilo několik desítek. Přibývaly nápady, zkušenosti. „Viděli jsme, že to lidi s námi baví, jsou rádi, když s námi mohou jet i několikrát do roka, tak jsme začali přemýšlet, jak nabídku ‚okysličit‘. A objevili se klienti s dalšími požadavky,“ říká Jan Koudela. Dnes jejich mladičká cestovka zajišťuje jak zájezdy pro domácí klientelu v tuzemsku i zahraničí tak incomingové služby pro cizince. „Aktuálně například vypravujeme naše klienty na fotbalové utkání do Londýna, nedávno jsme tu naopak měli turisty z jihu Švýcarska z kantonu Valais, kteří žijí vínem a byli jsme velmi potěšení, jak byli okouzleni moravskými sklepy, úrovní vín, a jak je program na Jižní Moravě bavil. Líbilo se jim samozřejmě i v lázeňských městech na západě Čech nebo v Praze, ale zatímco suvenýry je tu nechávaly chladné, moravských vín si domů nakoupili hned několik lahví. A degustaci jihomoravského vína považovali za jeden z vůbec největších zážitků z téměř dvoutýdenní návštěvy České republiky.“

Naše zkušenosti

V dnešní době není těžké si sednout do auta a vyjet jako „lajk“ do vinařské oblasti na Moravě, náhodně navštívit vinný sklep ochutnávat, zkoumat. Jednou můžete mít štěstí ale podruhé třeba ne. Zatímco v rodině Kučerových si na kvalitní vína potrpěli, takže Slávek k nim měl blíž už mnohem dříve, Honza si musel cestu ke kvalitě prošlapat od začátku – od sladkých vín, po polosuché až dnes k vyloženě suchým.

„Moravská města jsme začali navštěvovat už dávno, jezdíme sem pravidelně a rádi. Mezi naše nejoblíbenější destinace patří Mikulov, Velké Pavlovice, Zaječí a hlavně Hustopeče, ty jsme si opravdu zamilovali,“ říká Jan Koudela. 

V průběhu let absolvovali řadu degustací ve velkých, středních i malých rodinných vinařstvích. Proto si dnes nevybírají partnery podle reklam, počtu nejrůznějších medailí na lahvích či lákadel na webových stránkách, ale na základě vlastní zkušenosti. Pravidelně se vracejí hlavně do sklepů, kde jsou degustace zaměřené nikoli primárně na turisty a komerční zisk, ale právě na nadšence, které víno skutečně zajímá a kteří dovedou ocenit kvalitu. Do sklepů, ve kterých cítíte tu pravou vinařskou atmosféru. 

DCIM100MEDIADJI_0096.JPG

„Výlety na Moravu tak sice dnes nepořádáme už jen pro naše přátele a blízké, ale i připravujeme je stále stejně. I pro přátele budoucí, kteří nás teprve osloví a budou chtít s námi prožít příjemné chvíle podpořené řadou autentických zážitků.“ 

O co se opíráme

Prioritou nabízených zájezdů je návštěva vybraného sklepa a degustace kvalitních vín s luxusní večeří. To vše v rodinné atmosféře v režii zkušeného a uznávaného vinaře. Samozřejmostí je příjemné ubytování a nedílnou součástí výletu na Jižní Moravu jsou vedle dalších návštěv vybraných sklepů a degustací místních vinařských zajímavostí nejrůznější aktivity a poznávání zdejších specifik. Zájemci se mohou například účastnit cyklistických výletů, nebo si projít malebná zákoutí jihomoravských měst, ostatně nejen místní historie, architektura či vinice, ale i další přírodní krásy tu mají co nabídnout. Na podzim okouzlí místní barvy, na jaře třeba květy mandloní. A ochutnat se tu dají vedle vína například i likéry, destiláty a gastronomické speciality.

Navštívíme také vinařství, kde budete moci ochutnat populární oranžové víno, které má kořeny až v samotné Gruzii. Do této destinace také pořádáme vinařské zájezdy. Nabízíme tak možnosti vyrazit s námi nejen na Jižní Moravu, ale také do dalších zemí, včetně kolébky oranžových vín, a porovnat kvalitu, o které se v poslední době tolik diskutuje.

V roce 2019 máte možnost vyrazit s námi ještě v podzimním termínu 11.10. – 13.10. a to s přidanou hodnotu v podobě burčáku. 

Kompletni nabídku pro rok 2019 / 2020 naleznete na našich internetových stránkách www.cheko-travel.com, Přihlásit se můžete přímo na webu nebo na telefonním čísle 721 714 248.