Turistické novinky Jižní Moravy lákají karbaníky i milovníky tradic. Přijeďte za vínem a gastrozážitky na kole i obytňákem

0

Atraktivní vinařský region přináší nové výletní tipy navázané na nehmotné kulturní dědictví v kraji a tradiční lidové zvyky. Vyvedeny jsou umělecky i na kartách. Přijeďte, zahrajte si, objevte nové chutě i svobodu dovolené v obytném voze.

Letošní strategie, jak přilákat turisty na Jižní Moravu je jasná: “Rozvíjíme naši loňskou kampaň „Nestůj, cestuj“ a chceme inspirovat k poznávání jižní Moravy prostřednictvím tradic. V našem kraji se je daří nejen udržovat, ale jsou inspirací pro mnoho umělců. Právě tvorba Zuzany Osako je toho skvělým příkladem. Na webu jižní Moravy mapujeme nemateriální kulturní dědictví regionu a zároveň zveme do míst, kde jsou tradice spojené se zážitkem nebo událostí. Hrací karty Zuzany Osako jsou ideálním pomocníkem na výletech po jižní Moravě a věříme, že pomohou zábavnou formou poznávat zvyky našich předků, ale třeba také zkrátit čekání na vlak nebo na jídlo v restauraci,“ komentuje novinky ředitelka Centrály cestovního ruchu Jižní Moravy Martina Grůzová.

Karty jako z modrotisku i velikonoční obchůzky

Nápad na karty s motivy lidových tradicích vznikl ve spolupráci s historičkou Věrou Colledani. Hra je ideálním prostředkem, jak lépe proniknout do tajů místní lidové kultury, provede hráče tradicemi jako je například jízda králů, sypané ornamenty nebo velikonoční obchůzky. Vzorem pro dekor karet byla stará modrotisková forma z dílny ve Strážnici.

“Originály obrázků z hracích karet, ilustrace k nehmotnému dědictví jižní Moravy i originály návrhů pro olympijskou kolekci na LOH v Tokiu budou vystaveny až do konce dubna v Art Gallery Brno. Jejich prodejem chceme podpořit tornádem zasažené Lužice a pomoci i lidem postiženým válkou na Ukrajině,“ řekla ilustrátorka Zuzana Osako.

Na přelom května a června připravuje centrála kampaň „Nestůj, cestuj obytňákem“, která reaguje na zvyšující se zájem o cestování v obytných vozech. Projekt je zaměřen také na podporu regionálních výrobců a producentů. „Cílem je nalákat české i zahraniční turisty na jižní Moravu a představit cestování v obytném voze jako skvělou příležitost poznat náš region z jiného úhlu. Prostřednictvím kampaně se turisté dozvědí, kde najdou nejlepší spoty na nocleh, kde ochutnají regionální speciality nebo kam se podívat v okolí,“ doplňuje Grůzová.

Centrála bude v letošním roce také akcentovat téma Alfonse Muchy a akce spojené s letošním výročím Gregora Johana Mendela.